پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آخرين قيمت و بهاي سرمه

وب تخصصي آموزش سرمه دوزي،سرمه دوزي،آموزش ترمه،دانلود آموزش سرمه دوزي،فيلم آموزش سرمه دوزي

آخرين قيمت و بهاي سرمه

۱۱,۸۸۹ بازديد

آخرين قيمت و بهاي سرمه

 

آخرين قيمت و بهاي سرمه (مليله) از سايت مرجع ترمه اصفهان در زمستان 92 :


    1. سرمه ساده براق پاكستاني مثقالي 800 تومان و سرمه مات پاكستاني مثقالي 900 تومان

   2. سرمه ساده براق هندي و سرمه مات هندي مثقالي 1200 تومان

   3. سرمه ساده براق  زنجيره اي و ساده براق كنگره اي پاكستاني مثقالي 900 و سرمه ساده مات زنجيره اي  و ساده مات كنگره اي پاكستاني مثقالي 1000 تومان

   4. سرمه ساده براق زنجيره اي و ساده براق كنگره اي هندي  و همچنين سرمه ساده مات زنجيره اي و ساده مات كنگره اي هندي همگي مثقالي 1300 تومان

   5. سرمه تراش پاكستاني مثقالي 900 تومان و سرمه تراش هندي مثقالي 1200 تومان

6. سرمه رنگي ساده و تراش و طرحدار رنگي (بسته به جنس و ظرافت و طرحدار بودن ان)  ازمثقالي 1300تا 1800 تومان ميباشد.

   7. و سرمه اصل كه همان سرمه ايران است و از جنس طلا و نقره ميباشد (سيم نقره و روكش    آب طلا ) كه بسته به قيمت طلا و نقره بهاي آن در نوسان است و اكنون در حدود مثقالي بيست و پنج  هزار تومان ميباشد.

    8. مرواريد كه بهترين نوع آن براي سرمه دوزي مرواريد بندي چك  ساخت كشور چك ميباشد. كه    مثقالي 1000 تومان يا بندي حدود 700 تومان ميباشد چرا كه هر يك و نيم بند مرواريد چك برابر با  يك مثقال است .

 

   لازم به ذكر است كه كلا سرمه ها  يا هندي ميباشد و يا پاكستاني است و سرمه هاي زنجيره اي و كنگره اي كه به اشتباه   سرمه ايتاليايي و سرمه فرانسوي ناميده ميشوند در اصل همان سرمه هاي پاكستاني يا هندي هستند كه بخاطر طرحدار و نقش دار بودنشان به اشتباه به اين نوع سرمه معروف شده اند و اين در حالي است كه  در در ايتاليا و فرانسه چيزي بنام صنعت سرمه سازي و سرمه دوزي اصلا وجود ندارد.

 

 شايان گفتن است كه تمام قيمتهاي بالا نزديكترين قيمت به ميانگين قيمت سرمه در كل كشور  است و پايينتر و بالاتر قيمت آن  بسته به نوع تخفيفات فروشگاهها و يا خريدجديد يا قبلي  فروشگاهها به مقدار كمي در نوسان ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.