دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آموزش پر دوزي و سرمه دوزي چشم خروسي

وب تخصصي آموزش سرمه دوزي،سرمه دوزي،آموزش ترمه،دانلود آموزش سرمه دوزي،فيلم آموزش سرمه دوزي

آموزش پر دوزي و سرمه دوزي چشم خروسي

۴,۷۵۷ بازديد

آموزش پر دوزي و سرمه دوزي چشم خروسي

در اموزش هاي قبلي سرمه دوزي دوخت برگ و برجسته دوزي آن را آموزش داديم در اين مطلب مي خواهيم به اموزش پر دوزي و يا سرمه دوزي چشم خروسي بپردازيم .

دوخت پر دوزي كه با نام چشم خروسي در هنر سرمه دوزي شناخته شده است با استفاده از سرمه ي تراش و منجوق ترمه انجام مي شود . براي اين دوخت از سرمه هايي به اندازه ي ۶ ميليمتر استفاده مي كنيم . اين دوخت جزء دوخت هاي تزييني بوده و جهت تزيين وسط بته سركج و ساير جاهايي كه مي خواهيم به شكل تزييني پر شود دوخت مي شود .

آموزش سرمه دوزي چشم خروسي :

براي سرمه دوزي چشم خروسي به روش زير عمل كنيد .

سوزن را از پارچه بيرون آورده ، يك سرمه ي ۶ ميليمتري به سوزن مي گيريم و از ابتداي تراش ۱ ميليمتر سوزن داخل مي شود و به درون پارچه فرو ميكنيم هدف از اينكار اين است كه يك دايره بدوزيم .

23

بعد از اينكه دايره را كاملا كيپ و بسته دوختيم سوزن را از وسط دايره بيرون آورده يك عدد منجوق ترمه ( مرواريد شيري ) از سوزن رد مي كنيم و مجددا در همان مركز دايره سوزن را فرو مي كنيم .

4

اگر سرمه ي تراش به اندازه ي كافي و كامل جمع شود ديگر نيازي به اينكه روي آن را بست بزنيم نيست . آما چنانچه دايره بزرگتر شود منجوق ترمه ( مرواريد ) به داخل آن مي افتد كه البته نبايد اين طور شود . و بهتر است از همان ابتدا سرمه ي تراش به اندازه ي كافي جمع شود بطوري كه مرواريد دقيقا روي آن قرار بگيرد اما اگر سرمه ي تراش بزرگتر از حد معمول بود مي توان آن طرف آن را با استفاده از يك بست محكم كرد .

5

سرمه دوزي چشم خروسي و روش زدن بست :

سوزن را از بيرون دايره ي تراش بيرون مي آوريم و با استفاده از يك نخ نازك (  يك لا ) سوزن را به داخل دايره فرو برده و بدين ترتيب نخ يك لا از لابلاي نخ تراش رد شده و باعث محكم شدن آن مي شود .

6

علاقه مندان به آموزش تصويري سرمه دوزي مي توانند دي وي دي اموزش سرمه دوزي را تهيه كنند .

منبع: ihedieh.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.